גיוס הון בינלאומי לעסקים חדשים בישראל
כשמדובר בשיווק עסקים ישראלים בשוק של ארה”ב יש הרבה דברים שצריך לעשות, אם יש לך רעיון טוב לעסק והשקעת זמן ביצירת תוכנית עסקית, ובחקירת השוק והתחרות כדי להבין את האתגרים שאתה כנראה תתמודד איתם, השלב הבא שתצטרך לחשוב עליו הוא גיוס הון עבור כסף או סחורות המשמשות לתפעול ופיתוח עסק.
הון אישי – כולנו שמענו את הסיפורים של היזם שפתח את העסק שלו באמצעות הלוואה מטורפת או כרטיסי האשראי האישיים שלו, אבל האמת היא, שמעט מאוד עסקים בשלב מוקדם מצליחים כשהם מושקים בדרך זו, פשוט בגלל שהאשראי המתקבל בשיטה זו הוא יקר, ורוב האנשים לא יכולים ללוות מספיק כסף כדי לשלם מראש על ההוצאות השוטפות שלהם או על מימון השקה. בנוסף, אם אינך מחזיר במידה מסוימת את מה שאתה חייב, ההלוואה תצטבר או שהאשראי יחסם במהירות ומשאירים אותך עם חשבון גדול לשלם.
הלוואות בנקאיות – הלוואות בנקאיות הן אופציה נוספת עבור היזם החדש לגמרי, אבל זה עשוי להיות קצת מזעזע שרוב הבנקים בארה”ב לא כל כך מעוניינים לממן עסק חדש לגמרי ללא רקורד, או ללא בטחונות מסוימים להבטחת ההלוואה. גיוס כספים בדרך זו באמצעות מלווים מסורתיים יכול להיות קשה מאוד, אלא אם כן העסק כבר פועל ויש לו רקורד רווחי.
ישנן אפשרויות אחרות, חלק מהחברות מתחילות עם קמפיין קיקסטרטר, שהוא סוג של מימון המונים. זה יכול לעבוד היטב במקרים מסוימים, במיוחד עבור רעיונות עסקיים שאינם מוכחים, או מתמודדים עם נישה ספציפית שלא בהכרח הושקו כדי להרוויח גדול.
חברות מעודדות להתחיל לגייס הון מוקדם, שכן הבטחת כספים לעסק חדש עשויה להיות לעתים קרובות תהליך ארוך. כאשר מבינים כמה כסף לגייס, חברות ישקלו לעתים קרובות את היסודות הדרושים כדי לצאת לדרך, אבל אסכולה חלופית היא שיזמים צריכים לבקש מהמשקיעים יותר מזה, ולהשאיר מרחב פעולה לגורמים בלתי צפויים והוצאות שעלולות להישכח.
באופן כללי, אחד התחומים הבעייתיים ביותר עימם מתמודדים עסקים חדשים נוגע לתזרים המזומנים, שבו הם נאבקים לשמור על המים גם אם הם מבצעים מכירות ויש להם מחזור טוב. זו אחת הסיבות שאתה צריך לחפש כמות גדולה יותר של השקעה ממה שאתה עשוי לדמיין בתחילה שתצטרך. בעיות תזרימי מזומנים מתרחשות מכיוון שלעסק אין מאגר מספיק כסף לחזור עליו.
בדרך כלל, עסק חדש עשוי להיאלץ להשתמש בכספי ההכנסות שנוצרו כדי להשקיע מחדש באופן מיידי בחזרה בחברה. מכיוון שיכול להיות עיכוב בין כניסת הכסף לבין הצורך בהוצאתו על הוצאות העסק, יכולות להיווצר בעיות. זה המקום שבו אסטרטגיית תזרים מזומנים טובה הופכת חשובה ביותר עבור צוות ההנהלה. עסקים רבים בעלי פוטנציאל מצליחים נכשלו כי פשוט נגמר להם הכסף ולא יכול היה להמשיך, למרות שהיה לו פוטנציאל רב.
בעיות תזרימי מזומנים יכולות גם לחנוק עסק צומח. ייתכן שתזדקק לכסף כדי לצמוח, וזה פשוט לא זמין מכיוון שההכנסה מושקעת בעסק בגודלו הנוכחי. זה המקום שבו השקעה נוספת יכולה להיות שימושית כדי לקחת עסק לשלב הבא.
לפעמים תוכניות ממשלתיות, מענקים וחממות, מקומית ברמת עיר ומדינה, או אפילו לאומית יכולים לעזור לעסק חדש לצאת לדרך. אלה עלולים להיות קשה לעלות ולהגיש בקשה אליהם, שכן לעתים קרובות הם מיועדים לסוגי עסקים ספציפיים מאוד. עבור יזמים המעוניינים לזוז במהירות, השקעה באנג’ל עשויה להיות האפשרות הטובה יותר.
אנחנו כל הזמן מתכננים איך לחבר לקוחות קיימים עם עסקים חדשים, סטארט אפים, יזמים ובעיקר משקיעים מכל רחבי העולם. אם אתה מחפש לגייס הון עבור העסק החדש או הקיים שלכם תוכלו להשאיר פרטים למטה ונחזור אליכם עם אסטרטגיה לקידום העסק שלכם לקהל ענק של משקיעים פוטנציאליים.
משקיעים פוטנציאליים יצטרכו לראות פרטים של הרעיון העסקי שלך כדי לזהות ולגבש הערכת שווי של החברה שהם חושבים להשקיע בה. תוכנית עסקית מקיפה היא חובה ושני הצדדים יצטרכו לעשות את הבדיקות שלהם כדי להבין במלואה מהי זה חשוב ליזם להבין מה הוא ייתן למשקיע בתמורה לתמיכתו הפיננסית, וכדי שהמשקיע יבין היטב מה הסיכונים והתגמולים הפוטנציאליים עבור ההשקעה שלו.